donderdag 7 maart 2013

Winnaar fotowedstrijd STORK!

Ik heb half februari mijn mooiste blog tot nu toe van dit jaar aan jullie laten zien met daarin o.a. de Blauwe Reigers en Ooievaars in de sneeuw. Ik heb daarin jullie alleen niet vermeld dat ik totaal 3 foto's heb ingezonden voor een fotowedstrijd van Stichting Ooievaars, Research & Knowhow (STORK) met als thema "Overwinterende Ooievaars in Nederland". Zo kreeg ik dus vorige week een email dat ik in de prijzen ben gevallen met 1 van mijn ingezonden foto's. Later kreeg ik nog een email van STORK dat ik de eerste prijs had gewonnen met de drinkende Ooievaars op het ijs. Enorm blij mee natuurlijk, waarbij ik naast de geweldige roem ook nog een leuke prijs aan over hebt gehouden. :-)


De winnende foto!!!
Jury bestaande uit: prof. mr. Pieter van Vollenhoven, natuurfotograaf Jasper Doest en Wim van Nee (STORK)


Toelichting van de jury:

'De foto vertelt een belangrijk verhaal. Een paar dagen zonder eten is te overleven, de kou is geen probleem. Maar in een winter waarin alles bevroren is, vormt het gebrek aan water een serieus risico. De ooievaars wagen zich op het ijs om een wak te bereiken. Daar lessen ze hun dorst.

Remco heeft dit perfect vastgelegd. De beide ooievaars vormen samen één geheel, alsof het één individu is. De sneeuw dwarrelt heel teer uit de lucht en heeft op de rug van de ooievaars een poederlaagje gevormd. Het lage standpunt van Remco en de mooie onscherpe spiegeling maken de foto helemaal af.
Een bijzonder moment, een fotografische benadering en een perfectie techniek maken van deze foto een prijswinnaar.'



Gewonnen prijzen!!!


Leuk ook om te vermelden dat de 3de prijswinnaar een bekende medeblogger is namelijk "Peter Maris". Helaas kon ik zelf niet aanwezig zijn bij de prijsuitreiking, maar Peter viel het al meteen op dat de foto van de drinkende Ooievaars van mij moest zijn, omdat hij hem al in mijn blog had gezien. :-)

Ben je nieuwsgierig naar de andere winnende foto's en de jury beoordelingen? Dan kun je een bezoek brengen aan de STORK website.


Groeten,

een blije winnaar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...