woensdag 11 januari 2012

Een Nieuw Jaar...een eigen Website, en wat veranderingen.

Het nieuwe jaar 2012 is al aangebroken. We zitten inmiddels al op de helft van Januari 2012. Voor mij hoogste tijd om vol trots mijn eigen website te lanceren. Het heeft me echt behoorlijk wat tijd gekost om hem zo te krijgen als dat ik wilde. Ik wilde al heel lang een eigen website, maar het vele werk hield me altijd tegen om er aan te beginnen. 


Na veel rondkijken op het internet heb ik een site gevonden waarbij je op een hele eenvoudige manier websites kan bouwen, door middel van hun bestaande gereedschappen (widgets). Eigenlijk hetzelfde als blogspot, waarbij je ook kunt kiezen uit verschillende widgets, alleen blogspot is puur gericht als een eigen blog, en dus niet als je eigen website. De site waarmee ik mijn website gebouwd heb heet: Weebly. Voor sommige komt dat misschien wel bekend voor. Ghita heeft er o.a. vorig jaar ook haar eigen website mee gemaakt. De reden dat ik ook gekozen heb voor weebly, is de fotoalbum slide. Die zag ik al bij vele andere fotografensite's, en die fotoslide album wilde ik zelf ook graag gaan gebruiken voor mijn eigen website. Toevallig gebruikt Weebly dus ook deze fotoalbum slide. 
Andere reden waardoor ik ook ben begonnen aan een eigen website is, dat ik een beter overzicht krijg van wat ik allemaal zowel al gefotografeerd heb, wat betreft vogel en natuurfotografie, en dat ik ook eens al mijn gemaakte foto's weer kan bekijken, en indien mogelijk, opnieuw te kunnen nabewerken. Ik fotografeer tenslotte al ruim 2 jaar, en je gaat toch nóg kritischer kijken naar je foto's, vooral die je aan het begin gefotografeerd heb. Ook in de nabewerking wordt je dan automatisch wat beter, ruis verwijderen, selectief verscherpen, meer contrast/levendigheid/verzadiging enz. Ja als je dan je foto's allemaal opnieuw gaat bekijken van de afgelopen jaren, dan kom je toch wel tot de conclusie dat er nog een hoop foto's in de prullenbak moeten, en dat er bij een betere nabewerking een mooiere foto uit te halen valt. 
Ik heb daar dan ook de meeste tijd ingestoken (2 maanden), en rond de kerstdagen was ik daar eindelijk mee klaar, en kon ik aan het leuke gedeelte beginnen...het bouwen. In mijn ogen de (beste, mooiste) foto's uitgekozen die ik graag aan iedereen wil laten zien op mijn website, onder gallery. Er staan dan ook genoeg foto's tussen (Kleine Zwanen, Staartmezen bv.) die ik nog nooit eerder ergens heb laten zien op het internet.


Zoals jullie kunnen zien heb ik de lay out van mijn blog ook aangepast in de style van mijn website. Jullie hoeven niet bang te zijn dat ik nu alleen nog maar de updates op mijn website publiceer, ik ga gewoon vrolijk door met bloggen zoals ik gedaan heb...het is véél te leuk om dat niet te doen. Wel zal ik meer foto's laten zien van bepaalde soorten (vogel, zoogdier en/of landschap), die kunnen jullie dan bekijken onder recente foto's. 
Zo worden mijn blogs namelijk ook niet meer zolang, en wordt de fotokeuze makkelijker. ;-)
Het zal jullie allemaal wel duidelijk worden als ik mijn eerste blog plaats van mijn natuur fotomomenten.


Ik denk dat deze inleiding zo wel lang genoeg is. Tijd voor het echte werk. Hieronder vind je een review van hoe mijn site er uitziet.
Ik zou het héél leuk vinden, en erg waarderen als je wat in mijn gastenboek schrijft. Houd er dan wel rekening mee dat de nieuwe berichten in mijn gastenboek onderaan komen te staan. Mensen die ook actief zijn op facebook kunnen ook de vind ik leuk knop gebruiken, die te zien is op de homepage...(zie review foto hierboven). Vragen of opmerkingen zijn altijd méér dan welkom.


Dan wil ik nog maar 1 dingen zeggen en dat is:
           
Veel plezier met het bekijken van mijn eigen website: 
http://www.rvdaalenfotografie.nl

Groeten,


Remco
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...