zaterdag 18 juni 2011

Watervogels en jonkies

Doordat ik in deze lente periode regelmatig met mijn camera op pad ben gegaan, kwam ik altijd wel watervogels tegen met jonge. En dus ook eindelijk een Zwanenpaar met jonkies. 
Hieronder laat ik een aantal opnames zien van watervogels met hun jonkies.


Grauwe Ganzen met hun kroost..




















Brandganzen met hun kroost..

























Hier in het avondlicht..




















Ook op landgoed te Werve waren Jonge Canadese Ganzen te zien. Ik kon ze heel dicht naderen omdat ik vanaf de waterkant al op het gras zat/lag.. 



























en heel de familie gans ging daarna aan wal, en begon met heel de familie lekker aan het gras te grazen..













































Afgelopen week ook een keer een bezoek gebracht aan de Biesbosch te Werkendam. Prachtig natuurgebied, waarbij ik veel gezien heb 40-tal Foeragerende Lepelaars (helaas met teveel tegenlicht), wegvliegende Ijsvogel (ja wegvliegend, dus té snel om te fotograferen), Purperreiger (helaas te ver), biddende Visdieven, en een Zwanenpaar met jonge. Met dat laatste was ik natuurlijk enorm blij, want wilde al zo graag ook de jonge zwaantjes fotograferen. Hier mijn reeks.





















En als laatste....de Gewone Fuut. In Leidschendam kwam ik moeder Fuut tegen met haar jonge op haar rug.
Dit was mijn bijdrage van Watervogels met kroost.

Ik wil iedereen weer bedanken voor zijn/haar reactie op mijn laatste blog:

Grote Bonte Spechten voeren jonge, en vechtende Nijlganzen..


In mijn volgende blog zal ik jullie mijn waarnemingen laten zien van een ochtend AWD.


Gr,

Remco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...