donderdag 23 juni 2011

Met Herfstachtig Weer...Vroeg de AWD in!!!

Ze voorspelde een herfstachtig weekend, en ik had afgesproken om met Henk en Herman..zondagochtend vroeg de AWD in te gaan. Als ik net de deur uit wil stappen begint het te regenen. Als ik éénmaal in me auto zit, stopt het al met regenen. Ik rij ongeveer om 04.30 uur naar de AWD, om dan precies om 05.10 uur (afgesproken tijd) daar aan te komen. Ingang de Zilk wel te verstaan. Ik kom rond 05.05 uur aan bij ingang de Zilk, en zie Henk al een zwaai gebaar maken op de parkeerplaats. Ff kennis maken, en hup de AWD in. Er staat wel redelijk veel wind maar..... het is droog!!! Van zonsopkomst geen sprake, want het is bewolkt. We raken aan de praat, en al snel gooi ik in het gesprek dat ik nog nooit de (tamme) vossen heb gezien hier. Henk verteld me meteen..... nou vossen die ga je sowieso zien vandaan. :) We lopen op het vogelenveld, en de mannen zien al gauw de eerste wilde vos. Helaas grote afstand en behoorlijk lange sluitertijd nog. Toch vind ik deze nog redelijk gelukt, dankzij de mooie omgeving.




Nadat we rustig verder lopen, zie ik een vogeltje in de struiken zitten. Met het blote oog kan ik niet meteen zien om wat voor vogel het gaat. Henk dacht een Blauwborst, maar dat was het niet. Het is dus de Gekraagde Roodstaart.




Door de enorme grote vlaktes waar we lopen zien we weer een wilde vos. Misschien wel dezelfde.






















Jammer dat ze meteen de dekking zochten, zoals Henk dat steeds mooi zei. Maar daar zijn het tenslotte wilde vossen voor.


Ook komen we deze Spitser tegen..
























Als we dan langs het kanaal lopen, vliegen er 2 Visdieven boven het water. Ja dan moet ik even stoppen om er eentje vast te leggen. Helaas nog vrij weinig licht, dit is dan ook de beste foto uit een reeks die ik gemaakt heb.
























En iets over 07.00 uur begint spontaan de zon door de bewolking heen te komen..






















We lopen inmiddels naar de bekende plek waar de jonge vosjes regelmatig te zien zijn.
We gaan op een berg staan.....wachtend op de eerste vos die zich laat zien.
























Helaas....wij alle 3 zijn te ongeduldig om hier uren te blijven staan. Dan ziet Henk ver voor zich uit een Hinde met een kalfje er achter gehuppeld. Helaas al mijn foto's daarvan zijn mislukt, dus die ga ik hier ook niet plaatsen. Maar wat was dat een prachtig mooi gezicht. Henk heeft er dan ook een mooi blog over gemaakt (Bambi).
Daarna zien we ze niet meer, en gaan dan richting andere schuilhut.
Onderweg maak ik nog deze foto van deze 2 dames..


























Ook kwamen we achter een bergje deze eerste Damhert man tegen, met zijn mooie gewei.


























Het begint dan te miezeren, en we schuilen ffies in de schuilhut. Het is weer even droog en daarna voelen we de bui alweer hangen. Het wordt donkerder en het begint weer te miezeren. We besluiten richting uitgang te lopen. We lopen vlak voor de uitgang over het bruggetje waarbij Henk nog een Meerkoetnest ziet. Ff de laatste plaatjes schieten van deze ochtend. Als verassing kwam de kleine onder de natte veren van moeders tevoorschijn.






















































Het blijft behoorlijk door regen en het ziet ernaar uit dat het voorlopig ook niet meer droog zal worden, dus we gaan rond 10.00 uur lekker naar huis.


Toch was het weer een geslaagde vroege ochtend, met mooie en bijzondere waarnemingen. Ondanks het wat mindere weer, heb ik toch een leuke en gezellige ochtend gehad.


Ik heb een behoorlijk drukke week achter de rug. 2 dagen lang van héél vroeg tot redelijk laat gewerkt. Bezig met het maken van een foto album om te bundelen bij Fotoklein. Ik heb namelijk een prijs gewonnen bij Zoom.nl. Daar kon je, jouw fotoalbum opsturen door middel van lid te worden van de groep Zoom de nieuwe website. En kon je kans maken om  jou foto's gratis te laten bundelen bij Foto klein. Daar gaat zoveel tijd in zitten, en die actiecode geldt maar tot 28 Juni.
Gelukkig ga ik aankomende weekend lekker een lang weekend weg naar America (Li) in een vakantiehuisje, en ga dan weer een bezoek brengen aan NP de Maasduinen. 
En nog beter nieuws.....voor mij dan, ik ga morgenochtend eindelijk mijn droomlens halen, de Nikon 300mm f/4 ED-IF AF-S, dus laat het weekend maar komen. :)


Iedereen weer hartstikke bedankt voor jullie reactie bij mij laatste blog:

Watervogels en jonkies


Groeten,

Remco
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...