woensdag 4 mei 2011

In de Polders van Zoeterwoude e.o.

Afgelopen maand (April) ben ik 2 keer naar de polders van Zoeterwoude e.o. gereden, om graag wat weidevogels vast te leggen. Ik kan je vertellen heb er een aantal gezien (Grutto's, Tureluurs enz.), maar de meeste zaten zo ver weg, of vlogen meteen al weg dat ik eigenlijk alleen maar de Kievit van redelijke afstand hebt kunnen vastleggen.


Zoals de meeste wel weten, ga ik altijd vroeg op pad, héél vroeg, als de zon nog niet, of net opkomt. Als de zon dan éénmaal opkomt heb je het mooiste en zachtse licht voor een foto.


Hier de Kievit in ochtendlicht..

















Deze Knobbelzwaan was bezig om van plukken gras een nest te maken..


















Deze weidevogel (Ooievaar) kon ik ook redelijk naar me toetrekken d.m.v. me 70mm -300mm lens..



Het is natuurlijk vollop lente, en dus ook in de polders, en ook bij het zien van zulke schattige lammetje wordt dat nog eens duidelijk gemaakt..

















In de lucht was het ook behoorlijk druk..

Grote Canadese Gans (Branta canadensis)

Grote Canadese Gans (Branta canadensis)

Blauwe Reiger (Ardea cinerea)
Brandgans (Branta leucopsis)


En in de polders vind je altijd wel roofvogels, en zo trof ik ook deze Torenvalk aan. Eindelijk is redelijk kunnen vastleggen. Ik heb van 3 opnames 1 gemaakt, zoals je kunt zien.















Deze 3 Boerenzwaluwen heb ik begin April gemaakt. Ik denk dat dit 1 van de eerste Boerenzwaluwen waren die hun lange tocht hebben overleeft.
















Ook op en bij het water kwam ik verschillende vogels tegen..













































































In de polders waren ook 2 Ooievaarsparen bezig op en rondom hun nesten, die je al van een ruime afstand ziet staan..





















Tot slot nog een paar gevoelige lenteplaatjes.


















Ik vind het bijzonder jammer dat ik zo weinig tijd heb, om al jullie mooie blogs met schitterende foto's te voorzien van mijn spontane reactie. Ik zit in een erge drukke periode wat betreft mijn werk, en als ik maar klein beetje tijd heb, dan ga ik meteen met me camera op pad. Ik zou ook zo graag elke week een nieuwe blog willen plaatsen vol met nieuwe fraaie foto's, maar helaas de tijd ontbreekt me een beetje.
Ik probeer zoveel mogelijk me best te doen om al jullie nieuwe blogs te bekijken en eventueel van een reactie te voorzien.

Eerst ga ik ff dit weekend lekker lang genieten op de Veluwe.
Volgende blog van mij zal gaan over publicatie.

Groeten en iedereen bedankt voor zijn/haar reactie op mijn vorige blog: 

[AWD] Zwanengevecht & Aalscholverkolonie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...