zondag 25 september 2011

Zwemmende Vos in AWD

Hier dan het vervolg van mijn eerder geplaatste blog over de vos. 
Inmiddels kwam de andere jonge vos ook uit de struiken. Je zag ze naar elkaar kijken, en je zag gewoon dat ze naar elkaar toe wilde. Het was nu alleen de vraag, hoe zouden ze naar elkaar toegaan? De vos die aan onze kant stond, dronk eerst nog wat water.














Wij (ik, Herman en Henk) hoopten natuurlijk dat één van vos via het water naar de andere toeging. We deden daarom een aantal stappen achteruit, omdat we anders bang waren dat ze via het kanaal om zouden lopen richting de andere vos. 







Allebei voelen ze met hun voorpoten aan het water. Zou het dan toch echt gaan gebeuren, dat één van de vos via het water haar zusje komt begroeten?

 We genieten volop van dit moment, en hoopte maar één ding...zwemmen!!!
Ik wilde ze graag allebei in beeld hebben, terwijl ze vanaf de waterkant naar elkaar keken, maar met een 300mm is dat natuurlijk onmogelijk. Daarom heb ik 2 foto's dusdanig bewerkt dat het me alsnog gelukt is.


Dan lijkt het erop dat de vos die aan de overkant van ons staat, het water in wil gaan.
















Maar het water is volgens haar misschien toch iets te koud, en gaat toch weer uit het water..








Dan probeert toch de andere vos het weer, die aan onze kant staat.








Zou zij het wel durven?










Yessssssss.....daar gaat ze...













Hier heb ik iets meer gecropt, om het van iets dichterbij te bekijken.
Jahoor ze heeft het gered. De begroeting volgt meteen. Echt heel gaaf om dit te zien!!




Natuurlijk eerst ff het water van haar afschudden..

En dan kan de begroeting beginnen...eindelijk weer bij elkaar..


En als laatste dan nog  een portretfoto van de jonge zusjes samen.
Uiteindelijk ging de achterste vos er vandoor, en gingen wij vol trots en voldaan ook weer onze wandeling vervolgen. We zeiden meteen, zo'n natuurlijk moment krijgen we niet meer.

Helaas is dit blog weer vele te lang geworden, maar zo'n fantastisch natuurlijk foto moment krijg je niet vaak, of eigenlijk nooit. Ik wil zo'n moment daarom heel graag met jullie delen, zodat jullie net zo genieten als dat wij deden.

Ik wil iedereen weer bedanken voor zijn/haar reactie op mijn vorige blog:

Vos(sen) van de AWD......Eindelijk, en HOE?!


Wat ik in mijn volgende blog laat zien, weet ik nog niet. Ik loop zo gigantisch achter met blogs, dat ik jullie gewoon weer laat verassen.

Groeten,

Remco


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...