woensdag 3 augustus 2011

Vroeg in de Ochtend met H & H de AWD in

Zondagmorgen weer heel vroeg de AWD ingegaan. De bedoeling was eigenlijk om met een collega naar de AWD te gaan. Aangezien hij meer is van de Landschapsfotografie wilde ik hem graag kennis laten maken met de AWD voor een aantal landschap opnames, maar aangezien het vrij bewolkt zou worden, heeft hij het op het laatst maar afgeblazen. Ik besluit Henk te mailen.....om te vragen of hij nog van plan is zondagochtend de AWD in te gaan? Ik krijg een email terug: 05.45 uur ingang Panneland. Zo gezegd, zo (bijna) gedaan. Ik kom 05.50 uur aan bij ingang Panneland. Er staan al 2 auto's. De ene van Henk, de andere van Herman.


We beginnen onze wandeling als Henk het hek opendoet. We zien al gauw vlakbij de ingang een groep Hindes met kalfjes staan. Helaas te lange sluitertijd, dus meteen de prullenbak in. Halverwege en met meer licht maak ik mijn eerste houdbare foto van deze Hinde met kalf.






















Iets verderop zien we nog een klein groepje staan..


















We lopen richting de bekende schuilhut om te kijken of de (tamme ) vossen al wakker zijn.
Helaas!!!!! Geen teken van leven bij de vossen nog, totdat Henk deze vos ziet die net uit de dekking is.










Het blijkt achteraf te gaan om een wilde vos, die zich wel bevind in het gebied waar de tamme vossen regelmatig te zien zijn.
nadat de vos weer in de dekking ging, besluiten we vlakbij op een duintop een bakkie te doen, in de hoop dat de vos zich weer laat zien. Voordat we daarheen lopen komen nog een mooie man Damhert tegen..
















Wat zien de man Damherten er in deze periode schitterend uit met hun grote gewei. Ik laat jullie even dit indrukwekkende gewei zien in 3d!!




















Genoeg foto's van deze Damhert, we gaan de duintop op. Ff lekker zitten zit er nog niet in want, meteen zien we nog een Damhert man..











En dan plotseling achter de struiken zien we een wit gewei naar boven komen..


























Inmiddels was de andere man Damhert ook al op de vlucht geslagen, en toevallig stonden ze plotseling naast elkaar met hun enorme geweien.....wat dan ook een leuk plaatje opleverd.




















Na deze foto's was het toch tijd om even een bakkie te doen en te genieten van het uitzicht. Gezellig even bijkletsen.....en wat denken jullie? Ja de Wilde Vos komt weer uit de dekking. Hij loopt in het gras naast de verharde weg, en hoort of ziet wat in de struiken en duikt er op af. Helaas de afstand was te groot voor mijn lens. Ik laat die foto's dan ook maar niet zien. Daarna nog heel even gezien, en hopen dat die nog wat dichterbij kwam....maar nee....het was echt een wilde. ;-)
We wachten nog wel even in de schuilhut, maar al gauw komen we tot de conclusie dat de tamme vossen de dag ervoor helemaal volgestampt zijn met van alles en nog wat. Dus we lopen rustig verder. De zon laat zich nog steeds niet zien, en voelen af en toe een spetter.
We gaan even bij het Nieuwe Kanaal zitten en kletsen nog wat. Henk heeft ook nog een tennistoernooi en wil dus liefst op tijd thuis zijn. We lopen rustig richting uitgang als we dan nog deze groep Hinde kaljes tegenkomen.





















Het is rond half 11 als we aankomen bij de uitgang en een ochtendje AWD zit er weer op.
Ondanks dat we niet heel veel gezien hebben, ben ik toch tevreden met de foto's die ik heb gemaakt.
Ja ik weet het nu zeker, als je een vos wilt zien 'tam of wild' moet je met Henk en Herman de AWD ingaan, succes verzekerd!!



Vond het weer een geslaagde en gezellige ochtend.
Omdat het nog redelijk vroeg was, had ik nog even de tijd om de polders in te gaan, waar ik dan ook weer het één en ander ben tegengekomen.



Mijn volgende blog zal dan ook gaan over "Kiekjes in de Polder".
Hier alvast een voorproefje..

Iedereen weer hartelijk dank voor jullie spontane reacties op mijn blog:

Observeren van de Reebok..




Groeten,
Remco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...