woensdag 1 juni 2011

Geoorde Futen..

Verscheidene bloggers waren bijzonder nieuwsgierig naar de opnames die ik gemaakt heb van de prachtige Geoorde Fuut, uit de Futen famlie. Mede doordat ze op dat moment met jonge op hun rug ter plaatse waren, bracht dat voor mij unieke beelden op, ongeacht het weer. Ik had mezelf voorgenomen om dit jaar echt foto's te gaan maken van (normale) Futen met jonge op de rug. Ik vind dat zo'n bijzonder mooi moment, waar ik vorig jaar alleen maar op foto's van kon meegenieten. 
Toen door menig andere bloggers overgehaald om naar de Groene Jonker te gaan, voor met name de Geoorde Fuut. Eigenlijk kwam die Futensoort nog niet eens in me hoofd om die te gaan fotograferen, omdat ik altijd dacht dat die heel moeilijk te fotograferen was, en je die dus alleen maar door hele goede voorbereiding en lang wachten misschien iets wat dichterbij op de foto kan krijgen maar sowieso nog niet beeldvullend. 
Nu is beeldvullend niet meteen mijn doelstelling, want ik laat graag ook de natuurlijke leefomgeving zien van het dier wat ik op dat moment wil vastleggen.


Dus om me lang verhaal kort te maken. Ik ben dus zoals jullie weten 2 keer naar dat natuurgebied geweest, in de hoop wat foto's te kunnen maken van de Geoorde Fuut. 
Natuurlijk helemaal blij toen ik daar de eerste gezien had, en helemaal toen ik te zien kreeg dat er een aantal Geoorde Futen, jonge op d'r rug droegen. 
Dan dat voedseloverdracht moment.....dat wil je niet alleen door je zoeker zien maar gewoon ook ff zonder camera met beide ogen zien. Wat is dat prachtig. Ik hoop dat ik dat moment een beetje kan overdragen aan jullie door middel van de onderstaande foto's.
Deze zijn de eerste dag gemaakt, het was toen ook een paar keer redelijk bewolkt.




























Maar het bleef niet alleen bewolkt de eerste dag, ook de zon scheen volop, zoals je op de volgende foto's kan zien..































Zo'n gaaf gezicht met zo'n kleintje op de rug......zo nieuwsgierig en onschuldig..











































Op een gegeven moment kwam het mannetje wel heel dichtbij boven water..





















De volgende opnames zijn de tweede dag gemaakt, waarbij ik bij de eerste onderstaande foto, 2 foto's inéén heb gemaakt.

























































En als laatste deze foto.......ik vind dit wel een mooie afsluiting van deze Geoorde Futen reeks.






































Jullie begrijpen nu denk ik wel waarom ik deze opnames niet bij mijn vorige blog had geplaatst.
Ik heb inmiddels zoveel foto's op me harde schijf, dat het steeds moeilijker wordt om daaruit de mooiste en de beste te kiezen.

Wil iedereen weer bedanken voor zijn/haar reactie op mijn vorige blog: 

Natuurgebied "Groene Jonker".


In mijn volgende nieuwe blog laat ik jullie mijn waarnemingen zien vanuit Lentevreugd (Wilde Vos, Blauwborst met vangst, Haas, Konik veulens, Kneu, Blauwe Reiger)

Groeten,

Remco 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...