vrijdag 8 april 2011

Vogels & Knaagdieren in de Hoge Veluwe

Eind Maart heb ik weer een lang weekend doorgebracht in de Hoge Veluwe . Ditmaal naar een plekje geweest waar ik heel veel verschillende vogels heb kunnen vastleggen van een redelijke afstand. Het was een hele mooie ontmoeting om zulke mooie vogels van zo dichtbij te kunnen waarnemen. Hier een impressie van wat er zoal voorbij kwam:


Boomklever (Sitta europaea)

Koolmees (Parus major
Vink (male) (Fringilla coelebs)

Pimpelmees (Cyanistes caeruleus)
Sijs (male) (Carduelis spinus)

Sijs (female) (Carduelis spinus)
Zwarte Mees (Parus ater)

Keep (Fringilla Montifringilla)



























Ik was al blij dat ik vogelsoorten voorbij had zien komen die ik nog nooit eerder had gefotografeerd, o.a. de Keep, Sijs m/v....maar dat sommige vogels ook nog eens wat kwamen drinken....van zulke plaatjes kon ik tot dusver alleen maar van dromen. Hier een aantal dorstige vogels:






















Maar het mooiste was nog het badderen van een Goudhaantje, die ik zelf nog nooit heb kunnen vastleggen....o zo snel en behoorlijk klein. Als die dan voor me lens verschijnt, en ook nog eens een lekker bad neemt, ja dan gaat de adrenaline wel even omhoog.



Goudhaan (Regulus regulus)

















Nog eventjes droog wapperen..







































Ik kwam niet alleen maar vogels tegen.....ook de Woelmuis kwam heel even te voorschijn.
Woelmuis (Arvicolinae)

















En gelukkig ook mijn favoriete knaagdiertje, de Eekhoorn zag wat lekkers.



















Toen ik van plan was om mijn spullen in te pakken, kwam nog even de Zwarte Mees zijn veren wassen....ja dan blijf je toch maar eventjes zitten. En geniet je nog even van dit moment:








Tot slot nog een aller laatste foto van een schreeuwende Boomklever. Denk dat dit 1 van mijn mooist vogelopname is geworden van dit weekendje Hoge Veluwe.

















Dit was echt een bijzonder mooie ervaring om zo dichtbij de vogels te zitten, en helemaal om alles vast te leggen met me camera. Ik heb ook nog 2 Kuifmeesjes gezien rondom die plek en een stuk verder hoorde ik nog een roepende Zwarte Specht, en heb hem nog hoog in een boom zien hakken. Helaas kon ik hiervan geen foto's maken.

Ik kan eigenlijk niet omschrijving hoe blij ik was, na het maken van zulke fraaie opnames van verschillende vogels, die ook nog eens op me verlanglijstje stonden (Keep, Sijs, Goudhaan). Wil Rene erg bedanken hiervoor. ;)


Wil iedereen nog hartelijk danken voor zijn/haar reactie op mijn vorige blog, Lentevreugd of Wintervreugd!?

Tot de volgende nieuwe blog!


Greetz,

Remco
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...