maandag 11 oktober 2010

Burlen in de AWD....

Afgelopen weekend beloofde het mooi weer te worden. Voor mij reden genoeg om weer de AWD te bezoeken. Na vele blogs over de AWD gevolgd te hebben, wist ik dat de bronst echt begonnen was. IK wil dat met beide ogen, en oren zelf meemaken.
Ik kom rond half 8 aan op P Panneland. Het eerste wat me meteen opviel.....wat is het hier al druk met auto's!!!!
Ik besloot niet de drukte op te zoeken, en koos dus ook niet om naar de Oase te gaan (Eendenvlak).

Ik liep langs het Nieuw Kanaal terwijl de zon langzaam aan begon door te breken.

















Daar is die!!!!!


















Ik loop dan via het Witteveld richting de schuilhut, en loop dan verder naar het Oosterveld.
Ik zie dan aan de linkerkant bij de Vossenberg een Reebok staan, die ik aantal weken geleden daar ook heb gespot.

















Hij heeft me natuurlijk al van grote afstand gezien, maar blijft toch nieuwsgierig staan. Het mooie ochtendlicht schijnt mooi deze Reebok. Terwijl die ondertussen achter de berg verdwijnt hoor ik een soort boer geluid. Ik dacht meteen.......dat is het burlen van een Damhert. Ik draai naar rechts en zie van enige afstand 2 Damherten langzaam lopend burlen.















Ik moest helaas tegen de zon in fotograferen, maar ik vind het toch een mooi effect hebben, dat tegenlicht.
Ik hoopte stiekem dat ze gingen vechten, maar helaas ze drijven langzaam uitelkaar.
















Ze bleven gelukkig wel Burlen

















Dit is die andere Damhert die de rechtse kant koos.

















Schitterend om te zien en te horen.














Ik kan jullie een klein beetje laten meegenieten, heb er namelijk een korte video van gemaakt.
Je hoort hem hier burlen, en dan graaft die eventjes in een kuil.


En toen ging die toch maar weer de andere kant op.
















Nadat ik was bijgekomen van de adrenaline, hoorde ik verderop nog meer burlende damherten. Ik ging via een paardepad opzoek naar het boerende geluid.
Onderweg kwam ik dit schitterende uitzicht tegen.
















Toen zag ik éénmaal deze donkere man in de bosjes staan.
























En iets verder een andere man damhert, met daarbij de groep vrouwtjes damherten.

Ik kon er helaas geen fatsoenlijke opnames van maken, omdat het nogal begroeid was, en ik ze niet wilde verstoren verder.

Wel zie ik een paar meter voor me een aantal paddenstoelen, mooi aan bomen vastzitten.

Dan maar van de paddenstoelen dacht ik.


























Ik loop nog steeds over dat paardepad.....man wat loopt dat zwaar, en me schoenen waren inmiddels ook al zeiknat, door het vochtige gras e.d.

Ik besloot nog naar de Mouflons te gaan, maar helaas die zitten te ver weg voor een redelijke opname. Dan maar door de beruchte schuilhut, waar de rugzakvos vaak gesignaleerd wordt. Ik kom daar aan en merk al meteen dat het er drukker is als bij de andere stukken waar ik was. Achter de schuilhut zag ik wel de snoek zitten en wat kleine visjes in het water, maar weer geen vos, helaas.

Ik loop dan maar langs het Zwarteveld Kanaal richting andere schuilhut bij Oase. Ik kijk achterom en maak dan deze opname.

















Onderweg zie ik in de verte een man damhert naar de waterkant lopen om wat te drinken, na een gevecht misschien. Na dichterbij gekomen te zijn, is die alweer klaar met drinken, en loopt heel langzaam terug de bosjes in.




































Ff inzoomen.























Het was stralend weer, en ik liep lekker in het zonnetje langs het Zwarteveld Kanaal, terwijl ik onderweg nog deze vlinder tegenkwam, waarvan ik de naam ff niet meer weet.



















Ook maak ik nog even een landschap opname van dit mooie stukje natuur in de AWD.















Het was weer een hele mooie wandeling geworden, waarbij ik weer heel veel moois gezien heb en gehoord (burlen!!).

Dit was zeker een dag om niet te vergeten, en zeker weer voor herhaling vatbaar.


Iedereen hartelijk dank voor jullie reactie op mijn vorige blog: AWD "De Oase"

Groeten,

Remco
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...