maandag 24 januari 2011

Bloggerswandeling in AWD

Zondagmorgen 23 Januari 2011. Een datum die in het teken stond van de grootschalige opkomst voor een wandeling met bloggers in de AWD. Georganiseert door hoofd AWD blogger Henk Bos, en onder begeleiding van de gids Paul van der Stap.
De opkomst is enorm, als ik de parkeerplaats Panneland op kom rijden.


Om 08.30uur stelt de gids "Paul" zich voor aan alle wandelaars van verschillende (AWD)blogs, terwijl ik 2 bekende zie tussen de grote groep wandelaars, het zijn Peter en Janny. We raken meteen aan de praat, en Peter stelt me dan voor aan Loes en Greet, die achter ons lopen. Meteen spookt er door onze hoofdjes welke blog daar ook alweer achter schuilt :). We lopen dan met een man of 30 richting Zwarteveld. Het weer zat helaas niet erg mee, het was dan ook wat druilerig weer.


Als Paul netjes zijn verhaal vertelt bij Infiltratiegebied II, zien we verderop wat hindes op een heuvel staan.

















Na een korte pauze lopen we via de Duizendmeterweg naar de schuilhut


















Hier krijg je een klein beetje een indruk hoe groot de groep was. Ik kreeg ze er met me telelens niet eens allemaal op.


















Als we dan dichterbij de schuilhut komen, komen we aan de overkant nog meer mensen tegen.


















Éénmaal aangekomen bij de schuilhut, waar regelmatig vossen worden gezien, besluiten sommige wandelaars met Paul mee terug te gaan naar de uitgang, en andere nemen hun eigen route verder in de AWD. Het is gezellig druk en er ontstaan nog wat groepjes die verder willen wandelen. Sommige blijven geduldig daar nog wachten in de hoop wat vossen tegen te komen (net als ik). De vossen hebben schijnbaar nog geen zin, of honger. Ik besluit gezellig met Peter en Janny verder een eigen route te nemen. We gaan richting de eilandjes waar normaal gesproken de Aalscholverkolonie te zien is.




















Vanaf de heuvels had je prachtig uitzicht op deze kleine eilandjes, die normaal gesproken tegen de lente aan helemaal volzit met Aalscholvers, wist Peter en Janny me te vertellen.

Nadat we weer beneden waren, gingen we even uitrusten en wat nuttigen.
Terwijl deze Grauwe -en grote Canadese Ganzen overvliegen.


















We hadden nog geprobeerd om de Waterspreeuw tegen te komen, maar tevergeefs. ook die kwamen we niet tegen.

We zijn toen richting Panneland teruggelopen, waar ik nog deze laatste foto maak van een paar Damhertjes.

















Ondanks het wat druilerige weer, was het toch een leuke en gezellige dag, waarbij ik een aantal bloggers van gezicht herken nu, en zeker de volgende keer als ik ze in AWD tegenkom, een gezellig praatje mee gaat maken.


Henk en Paul nogmaals bedankt voor deze leuke ontmoetingswandeling onder de bloggers.


Groeten,

Remco
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...