dinsdag 9 november 2010

.:AWD:. Na regen komt zonneschijn..

Het is zondagmorgen 7 November. Ik wil graag weer een ochtend in de AWD doorbrengen, alleen.....als ik 's morgens half 8 naar buiten kijk, zie ik dat het regent. Ik besluit toch maar te gaan, want als ik de weersverwachtingen moet geloven, zou het rond half 10 droog worden, en begin van de middag de zon even doorbreken.
Ik kom rond half 9 aan bij P Panneland. Het is gelukkig niet zo druk met de auto's als tijdens de bronst periode. Ik besluit mijn wandeling te beginnen richting de vogelkijkhut, omdat ik dat gebied nog niet eerder bezocht heb.


Terwijl het nog zachtjes regent loop ik via schuilhut, om daar eventjes te schuilen en mijn camera uit me rugzak te pakken. Hoewel het nog steeds regent loop ik toch via het kanaal richting de vogelkijkhut. Ik kijk dan al vrij snel een jonge donkere Hinde, die slim met haar koppie onder een dikke boomtak schuilt.


















Omdat het eigenlijk steeds harder gaat regenen, besluit ik via het Naaldbos richting vogelkijkhut te lopen.

Ik kom onderweg deze zwam nog tegen.

















Ook stonden deze dames op een heuvel een beetje gescholen voor de regen.




Hier vanaf de andere kant genomen


















Eenmaal aangekomen bij de vogelkijkhut, zie ik dat er helemaal niks te verkennen is, en kies ervoor om terug te lopen richting het Middenveld. Het begint langzamerhand droog te worden gelukkig.. 

en kom dan deze kleine jonge Hinde tegen.

Even verderop links van mij kom ik ook deze Spitser nog tegen.


















Nadat ik deze opname gemaakt had draai ik me om, om weer op het pad te komen, en dan zie ik ineens deze afbeelding op een boomschors geschilderd..

Zou het een voorteken zijn, van de zonneschijn die ik later te zien krijg?
























Het was in ieder geval al droog, en het werd al lichter zoals je hier ziet.































Ook via het Zwarteveld Kanaal kon je duidelijk zien, dat het aan het opklaren was (gelukkig).


















Aangekomen bij het Middenveld besluit ik om nog maar eens bij de Mouflons te gaan kijken. De andere keren dat ik daar was, waren ze namelijk te ver weg om vast te leggen.

Laat ik nu misschien meer geluk hebben. Deze staat van een redelijke afstand lekker te grazen.
















Ik blijf er ruim 10 minuten naar kijken, totdat hij mij ziet staan, en dan...
loopt hij langzaam naar me toe.


















Kleine paar minuten later volgen er nog 2 Mouflons, die voor mijn kant kiezen.

Ik had meteen het idee dat deze Mouflons misschien dachten dat ik eten bij me had, en dat ze misschien door mensen gevoerd zijn.
Ik ben tegen het voeren van wilde dieren in de AWD dus ook van mij krijgen ze geen eten. Ik maak natuurlijk wel gebruik van het mooie moment dat ze redelijk dichtbij voor me staan, en maak dus ook wat fraaie portretjes, want het blijven natuurlijk wel mooie beesten om te zien.




































Als ik naar mijn idee genoeg geslaagde opnames heb gemaakt van de Mouflons besluit ik via het Ruigeveld naar de schuilhut te gaan op de Duinpanweg.

Onderweg kom ik deze Damhert tegen.


















En het wordt lichter en lichter.


















Nadat ik mezelf wat voorzien had van wat Aloë Vera drank en wat eetbaars in de schuilhut, maak ik nog wat landschap opnames.



Ik ga daarvoor op een aantal hoge duintoppen staan, met dit als uitzicht.



 Ik loop richting uitgang en maak onderweg nog wat landschap opnames.



Vlak voor de uitgang maak ik nog een aantal herfstplaten, waar ik veel wandelaars tegen kom, en ook een aantal paardrijd(st)ers.

De Zon!!!!!!!!




Het is weer een vrij lange blog geworden, maar ik hoop dat het weer de moeite waard is geweest voor jullie. Ik heb in ieder geval weer enorm genoten van een mooie lange ochtendwandeling. Die begon in de regen en die eindigde met zonneschijn.

Iedereen weer hartelijk dank voor al jullie reacties op mijn vorige blog. Ik ga snel tijd vrij maken om van jullie nieuwe blogs te genieten.

Groeten,

Remco




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...